2013. október 22., kedd

51. rész: Te megkented a szüleimet!

Sziasztok! Ismét kissé későn, de megérkeztem a fejezettel. Emma és Alex szülei kapnak fontos szerepet, bár a fiúié csak a következőben bontakozik ki. Remélem tetszik majd nektek, és hagytok pár komit! *Bia*

Emma szemszöge:

Vasárnap reggel hatalmas vigyorral ébredtem. Hogy miért? Egyszerűen csak arról volt szó, hogy végre élvezhettem egy vasárnapot. Eddig mindig görcsösen próbáltam magamba erőltetni a tananyagot, de ezúttal másképp volt!
- Megyek Alexhez! - szóltam be a nappaliba anyuéknak, azzal a feltett szándékkal, hogy már indulok is.
- Hé, hé, hé! Álljon meg a menet, kisasszony! - pattant fel apu a kanapéról. - Vasárnap tanulni kell, nem pasizni!
A szüleimnek semmi baja nincs azzal, ha a hét utolsó napját nem tanulással töltöm, egyszerűen csak nem kedvelik Alexet. Ami badarság, mivel pár hete még ők mondták, hogy sokkal szimpatikusabb nekik, mint Márk.
- Nézzétek, hétfőn visszakapom a lehetőségemet az ötösre, és nem lesz kettes a magatartásom - közöltem velük sokadszorra.
- Nem ez a lényeg! Sokkal rosszabb is lehetett volna! Ez a fiú elveszi az eszedet! Nem számít, hogy mindenből ötös! - perlekedett anyu.
Persze, most nem számít, bezzeg máskor! Ekkor azonban kopogtak, úgyhogy szem forgatva kiléptem a folyosóra és lenyomtam a kilincset.
- Alex! - lepődtem meg rajta. - Nem épp a legjobbkor - húztam el a számat. - Nem úgy volt, hogy én megyek át hozzád?
- Jól tudom, hogy a szüleid nagy sorozat őrültek? - hagyta figyelmen kívül a kérdésem.
- Igen, most is azt néznek, de mégis honnan tudtad? - ráncoltam a homlokom.
- Egyszer említetted, nem számít - legyintett. - Jóbarátok, Így jártam anyátokkal, Két pasi - meg egy kicsi - nyújtott át három DVD tokot. - Az eddig megjelent összes évad. Persze a Jóbarátok-nak már vége.
- Ezeket honnan szedted? - ámultam, kezembe tartva a tokot.
- Anyu megőrül ezekért. De ő már nem veszi hasznát, csak porosodik a polcon - magyarázta.
- Nem fogadhatom el! - pakoltam vissza ijedten a kezeibe. Mégiscsak az anyja holmijai!
- Nem is neked kell. Lívia! Balázs! - sétált be a folyosóra, majd magabiztosan a nappaliba lépdelt, miközben én azon agyaltam, hogy mégis honnan a jó égből tudta a szüleim nevét.
- Ebből nagy balhé lesz - jegyeztem meg magamnak, és gyorsan utánasiettem.
- Hoztam önöknek egy kis ajándékot! - helyezte a dohányzóasztalra a három tokot.
- Alex! - eszmélt fel apa. - Mégis mik ezek?
- Jóbarátok, Így jártam anyátokkal, Két pasi - meg egy kicsi - bökdöste a DVD tartók tetejét.
- Igen, ezek mind remek sorozatok, de mit akarsz mondani? - csillant fel reményteljesen anyu szeme.
- Elhoztam önöknek az eddig megjelent összes évadot - mosolyodott el büszkén.
- Fiam, ezzel nem illik viccelődni! - rázta a mutatóujját hitetlenül apu.
- Ilyesmivel sosem viccelnék - rázta a fejét elégedetten a fiú.
- Tehát komolyan beszélsz? - pattant fel anyu. - Ó, édes drágám köszönjük szépen! Keblemre! - ölelte át szorosan a barátomat anyu. Hát ez elég furcsán festett. Komolyan elég lenne pár nyamvadt DVD, hogy anyuék kedvükre ölelgessék Alexet? A jelek szerint igen. Nagy az isten állatkertje... és alacsony a kerítés.
Apu következett, ő kézszorongatással hálálkodott, bár még mindig rosszalló pillantásokat vetett a fiú felé. Ilyenek az apák.
- Na jó, indulnunk kell! - ragadtam meg Alex karját, és kifelé kezdtem rűngatni
- Nagyon örültem! - intett Alex, majd már kint is voltunk.
Az idő meglepően hűvös volt, erősen fújt a szél, összébb kellett húznom a vékony pulóveremet magamon.
- Te megkented a szüleimet! - böktem rá kétkedően. Alig akartam elhinni, hogy komolyan, halál komolyan megvette a szüleimet.
- Bizony! És ki gondolta volna, hogy tényleg bejön? - csettintett, elismerve a saját furfangosságát.
- Hát apukám, te nem vagy piskóta! - baktattam a kapu felé még mindig megdöbbenten.
- Baj? - kérdezte, hirtelen megváltozott az arckifejezése, és aggódva tekintett felém. - Csak szeretném ha megkedvelnének - magyarázkodott széttárva a karjait.
- Alex, meg fognak kedvelni, ha magadat adod - győzködtem.
- Talán... - vont vállat zavartan. - Csak biztosra akartam menni. Ne haragudj.
- Nem haragszom - karoltam belé. - Elég szórakoztató volt.
- Gyere, anyu már nagyon vár - lépett túl ezen meglepően gyorsan, szeretett volna nem erről diskurálni tovább. - És ne ijedj meg, ha mindenféle "lát"-os viccel próbálkozik, mostanában ez a mániája. Nem értem miért, talán hiányzik neki apu - találgatott. - Én nem szoktam nevetni rajtuk, mivel egyáltalán nem szórakoztatóak.
- Ezt nem értem, mégis miféle viccekre gondolsz? - ráncoltam a homlokom.
- Ne aggódj, rá fogsz jönni - nyitotta ki nekem a bejárati ajtót, ezért becaplattam A ház még mindig úgy festett, mint előtte, de már nem Alex lakása volt. Hanem a barátom, Alex lakása. Nagy különbség!
- Emma! - örült meg nekem Dóri, összecsapva a tenyereit. - Vegyél fel! - nyújtogatta a karját.
- Ne haragudj rá, mostanában vegyél fel! korszakban van. Emma most nem fog felvenni, nagyon nehéz vagy - simította meg a buksiját Alex.
- Hát, én szívesen felveszem ha nem baj - néztem Alexre, aki meglepődve bár, de rábólintott. - Sózsák! - vettem a karjaimba a valóban nehéz hétévest. - Úgy tudtam, hogy beteg vagy.
- De már sokkal jobban vagyok, és holnap mehetek suliba! Tudod, Alex szerint... - kezdett volna valamit mesélni a kislány, de az említett rögtön közbevágott.
- Szerintem az ilyen "Alex szerint...", vagy "Alex azt mondta...", esetleg "Alexszel tegnap azt csináltuk..." történeteket mellőzzük.
- Ugyan drágám, hisz ezek a legjobb történetek! - közelített a konyha felől Margó.
- Ebben egyetértek - helyeseltem. - Alex szerint nem létezik fiú-lány barátság. Alex azt mondta, hogy szereti a húgát. Alexszel tegnap moziban voltunk. Ezek valóban a legjobb történetek - mosolyogtam a kezemben fészkelődő lányra.
- Na látod! De az én bátyám túl szerény ahhoz, hogy ezt bevallja! A legjobb történetek hozzá fűződnek! - bökdöste a fiú vállát Dóri.
- Engem nem illik kihagyni a beszélgetésből! Hallom, hogy ott vagytok! - szólalt meg a csicsergő hang. Krisztina!
- Tedd le Dórit, és menjünk - kezdett elhúzni Alex. Letettem a csalódott kislányt és miközben beléptünk a fehér ajtón még megkérdeztem:
- Dóri sosem látja az anyját?
- Minden este vele alszik - nyugtatott meg Alex, majd köszönt az anyjának.
- Emma is itt van? - érdeklődött.
- Igen - válaszoltam.
- Emma, már úgy vártam, hogy lássalak - mosolyodott el, nekem pedig leesett. Az első poén. Alex lehajtotta a fejét és a padlót kezdte tanulmányozni, majd mikor felpillantott, egy amolyan "már értem" nézéssel ajándékoztam meg.
- Én is örülök neked, Krisztina - ültem le az ágya szélére.
- Bejöttek a sorozatok? - érdeklődött.
- A te ötleted volt? - hökkentem meg.
- Persze!  - közölte természetesen. - A szülők szeretetét kivívni nem egyszerű, ezt én tudom a legjobban! Alexnek volt nyolcadikban egy barátnője. Gondolhatod milyen volt, dinka tizennégy éves. Én mondtam Alexnek, hogy túl fiatal, de a mai világban már egy tízéves fiúnak is van barátnője. Minden esetre nem kedveltem azt a lányt, a dolognak meg persze csúnya vége lett, ugyanis...
- Anyu, Emma még nem ismeri ezt a történetet, és nem is hiszem, hogy ez a megfelelő alkalom - vágott közbe Alex.
- Mi az, hogy nem ismeri? - háborodott fel. - Ez a történet határozta meg a gyűlöletedet egy bizonyos személy iránt!
- De anyu, nekem ez rettentő kellemetlen! Hanyagoljuk a témát! - kérte Alex, és a hangában ott bujkált a könyörgés.
- Nem bánom, de egy nap úgyis el kell mondanod.
Nem igazán értettem, hogy miről van szó. Szóval Alexnek volt egy barátnője nyolcadikban, de a dolognak nem lett jó vége, ehhez kapcsolódik egy sztori, ami Alex számára kellemetlen, és bizonyára egy olyan személy is benne van, akit én is ismerek... hm, érdekes. Habár az, hogy az illetőt én is ismerem kíváncsivá tett, inkább csöndben maradtam.
- Szóval Emma, ott tartottunk, hogy örültek-e a szüleid a DVD-knek - folytatta Krisztina.
- Igen, nagyon hálásak, köszönjük - válaszoltam kedvesen, bár szerintem a gesztus elég beteges. Elvégre Alex megvette a szüleim beleegyezését. - Nem is tudtam, hogy ilyen sorozatrajongó vagy.
- Még mielőtt ilyen állapotba kerültem - mutatott körbe a szobában -, Alex apjával minden szerda estét a fotelban töltöttünk. Valamelyik csatornán adták a kedvenc sorozatunkat, és hozzánk szólni sem lehetett mikor az ment, amitől persze Alex néha teljesen ki volt akadva. Aztán jött Dóri, velem ez lett, Zsolt pedig... - csuklott el a hangja. - Zsolt pedig elment.
- Anyu - lépett az ágyhoz Alex -, apa nemsokára hazajön, nem kell aggódnod.
- Az lehet, de utána ugyanúgy elmegy, mint előtte! Ha én nem láthatom, ahogy leérettségizel, legalább neki kellene!
Krisztina napszemüvege alól apró könnycseppek bukkantak elő. Fájdalmas ráncok ültek ki az arcára, megmutatva a valódi korát.
Kezdtem úgy érezni, hogy a jelenlétem teljesen felesleges és szörnyen kínos. Egy ilyen családi dráma közepére én nem voltam való.

10 megjegyzés:

  1. jaaajjjjjjjjjjj. :33333 imadom imadom. :3 tokeletes. :DDDD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm, nem is tudod milyen jólesik! :D

      Törlés
  2. Érdekes módszert választott Alex, de a lényeg hogy sikeres volt. Ez a rész is nagyon jó lett és már túl vagy 51 részen Gratulálok!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett!
      Hát, ő kitett magáért, csak lehet, hogy ennél lett volna jobb megoldás is.
      Köszönöm! <3

      Törlés
  3. Ket pasi meg egy kics!!!! ( Ök a kedvenceim....ugyhogy Bonusz!!)
    LŐ Emma elment a baratjahoz es belecsoppent egy dramaba,....!!!
    LŐ Edina megirja a velemenyet ami csupa pozitiv kell legyen mert csak azt lehet ra mondani! XD
    CSucszupeeeer lett !!
    Tovabbi sok sikert ,hogy ezutan is ilyen jno reszeket irj!!
    Siess a kovivel <3
    Pusziiiii

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szeretem őket, de azért Így jártam anyátokkal a favorit, mindenkinek melegen ajánlom! :)
      Majd meglátjuk, hogy végül mi alakul ki ebből a drámából.
      Köszönöm, köszönöm, köszönöm! <33
      Puszi!

      Törlés
  4. ha az én családomat kenné le így a pasim, tuti leütném.. am meg szegény Krisztike :((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az igazat megvallva egyetértek veled... :)
      Szegénykém!

      Törlés
  5. Túl vagyunk a felén, de milyen jó felén! (Jók a sorozatok xD)
    Már nagyon érdekel, hogy pontosan mi volt ez a Márk-Alex story :)
    További kellemes 1 napos szünetet :D
    STBesty ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várd ki a második felét... :)
      Te azt pártoltad volna a legjobban, ha esetleg a Született feleségek kerülnek a listába!
      Még a héten kiderül!
      Neked is! <3

      Törlés